Chen Reiss soprano
Program:
L. v. Beethoven (1770-1827) Prometheus Uvertürü, Konser Aryası: "Ah! Perfido"
F. Witt (1770-1836) Senfoni No. 4
L. v. Beethoven (1770-1827) Konser Aryası: “Fliesse, Wonnezahren, Fliesse”
L. v. Beethoven (1770-1827) Senfoni No. 4
CHEN REISS
“Bir kişinin arzulayabileceği en mükemmel Strauss seslerinden birine sahiptir. ” (Classical Source)
“Gümüş saflığına ve parlaklığına sahip bir ses…” (Bachtrack)
“En üst seviyede müzik bilgisinin yanı sıra tertemiz ve büyüleyici ses tonu…” (Opera News, USA)
Parlak bir kariyere sahip olan soprano Chen Reiss, büyüleyen ses tonuyla dinleyenlerin beğenisini kazanmıştır. İsrail’de doğan Reiss, Zubin Mehta’nın yönetmenliğindeki Bavarian State Operası’nın bir üyesi olarak şöhrete ulaşmış ve uzun süredir Vienna State Opera’da sanat hayatına devam etmektedir. Reiss ayrıca, Théâtre des Champs-Élysées, Teatro alla Scala, Semperoper Dresden, Deutsche Oper Berlin, Netherlands Opera, Wiener Festwochen, Maggio Musicale Fiorentino, Opera Company of Philadelphia ve the Israeli Opera’da önemli rollerde yer almıştır.
Kasper Holten’in yapımcılığını üstlendiği, Marc Minkowski tarafından sahneye konulan “Don Giovanni” operasındaki “Zerlina”, William Christie yönetmenliğindeki Ariodante’de “Ginevra” rolüyle Madridteki Teatro Real ve Barcelona’daki Gran Teatre del Liceu’da yer alışı ve Vienna State Opera’daki “Le nozze di Figaro”da “Susanna”, Der Freischutz’da “Aennchen” rolleri ve Israel Philharmonic Orchestra ile sahlenenen Turandot’da “Liu” rolü Reiss’in yakın geçmişte aldığı önemli rollerdendir.
Munich Philharmonic ve Gustavo Dudamel ile Mahler’s Symphony No. 2’de, Royal Concertgebouw Orchestra ve Daniele Gatti ile Mahler’s Symphony No. 4’te gerçekleştirdiği performanslar büyük beğeni toplamıştır. Charles Dutoit yönetiminde Chicago Symphony, Lahav Shani yönetiminde the Philharmonia Orchestra ve Vladimir Jurowski yönetiminde Berlin Radio Symphony ile sahne aldığı performanslar da unutulmayazlar arasındadır. Tokyo’s Suntory Hall’un 30.yıl kutlamalarında Vienna Philharmonic ile misafir solist olarak yer alan Reiss, 2019 yılında da Orchestre National de France tarafından seslendirilen Bastille Day ‘Concert de Paris’te yer almıştır.
BBC Proms, Salzburg, Schleswig-Holstein, George Enescu, Rheingau and Lucerne Festivals, Vienna Philharmonic, Staatskapelle Berlin, Gewandhausorchester Leipzig, Concerto Köln, Mozarteum Orchestra Salzburg, Orchestre de Paris, Pittsburgh Symphony ve Dallas Symphony gibi orkestra ve enstitülerin düzenli misafir sanatçısı olan Reiss; Carnegie Hall, Vienna’s Musikverein, Wigmore Hall, Philharmonie Berlin, Tonhalle Düsseldorf, Laeiszhalle Hamburg ve Palais des Beaux-Arts in Brussels gibi konser salonlarında da sanatını icra etmiştir. Daniel Barenboim, Christoph Eschenbach, Daniel Harding, Manfred Honeck, Marek Janowski, Paavo Järvi, Adam Fischer, Omer Meir Wellber, Donald Runnicles, Christian Thielemann ve Franz Welser-Möst, Reiss’in beraber sahne aldığı ünlü orkestra şefleri arasındadır.
Reiss’in opera repertuvarında canlandırdığı kişiler Gilda (Rigoletto), Adina (L’elisir d’amore), Amina (La Sonnambula), Nannetta (Falstaff), Zdenka (Arabella), Marie (La fille du régiment), Rosina (Il barbiere di Siviglia), Pamina (Die Zauberflöte), Ilia (Idomeneo), Konstanze (Die Entfuehrung aus dem Serail), Gretel (Hansel und Gretel), Euridice (Orfeo ed Euridice) olup Janacek’in The Cunning Little Vixen adlı eserinde de başrolü üstlenmiştir. Reiss’in konser repertuvarı Bach, Haydn, Mozart, Beethoven, Brahms, Schubert ve Schumann aryaları, dini eserleri ve konser sahneleri ile Rossini ve Szymanowski’nin Stabat Mater, Orff’un Carmina Burana, Gorecki ve Bernstein’in 3. senfonileri ve Mahler, Zemlinsky, Berg ve Richard Strauss’un şarkılarını da içermektedir. Chen Reiss ayrıca, Sir Simon Rattle tarafından yönetilen Tom Tykwer’in “Perfume: The Story of a Murderer” filminin şarkılarını da Berlin Philharmonic eşliğinde söylemiştir.
ACADEMY OF ANCIENT MUSIC
1973 yılında Christopher Hogwood tarafından kurulan Academy of Ancient Music, kırk yılı aşkın süredir dünyadaki erken dönem müzik sahnesinin ön saflarında yer almaktadır. 2006 yılından beri Richard Egarr’ın müzik direktörlüğünü üstlendiği topluluk her zaman öncü bir grup olmuştur. Barok ve klasik dönemden enstrümanlar kullanarak orkestra eserlerinin ilk İngiliz kayıtlarını yapmak için kurulmuş olan topluluk, birçoğu ses getiren 300’ün üzerinde CD kaydına imza atmıştır. Çok beğenilen bu çalışma Classic BRIT, Gramofon ve Edison ödüllerini de almıştır.
Kendi plak şirketi AAM Records’u kuran topluluk, yaptıkları müzik türünde en çok dinlenen orkestra olmaktan gurur duyuyor. AAM’ın eğitim ve sosyal yardım programı AAMplify, yeni nesil izleyicilere ve müzisyenlere destek sağlıyor. Bu programın amacı okul öncesinden yükseköğrenime kadar her kültürden ve her çevreden insanı olabildiğince bir araya getirmektir. AAM; VOCES8, Lucie Chartin, Viktoria Mullova, Jean Rondeau, Alison Balsom, Sofi Jeannin, James the BBC Singers, King’s College Korosu, Cambridge, Uluslararası Milton Abbey Müzik Festivali ve Loughborough Opera Festivali ile ortak çalışmalar gerçekleştirecektir.
Bach’ın St John Passion’ı, Handel’ın Mısır’daki İsrail gibi büyük çaplı vokal başyapıtları ve Jan Ladislav Dussek’in çığır açan 1811 yılından beri gün ışığı görmemiş Mass in G Minor’ü programlarında bulunmaktadır. Cambridge’de bulunan AAM, şehir üniversitesinin yerleşik orkestrasıdır (Orchestra-in-Residence). Topluluğun Londra’daki ikamet adresi Barbican Centre’tır. Grange Festival, Chiltern Arts Festival, Music at Oxfort and the Apex ve Bury St Edmunds’da da yerleşik orkestra (Orchestra-in- Residence) olarak bulunmaktalar.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder